vrijdag 28 september 2012

In de weer met zpagetti

Hallo,


Omdat ik in november een cursus zpagetti haken ga geven heb ik deze kussenhoes gehaakt.
Heb natuurlijk wel een voorbeeld nodig. Het is mijn eerste cursus die ik ga geven en ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.






Ik heb niet twee hele bollen gebruikt en had dus nog wat over. Daarmee heb ik een jasje om deze theelichthouders gehaakt. Mocht je ook zoiets willen doen let er dan wel op dat je tot vlak onder de glazen rand haakt. Zodat het niet vlam kan vatten.

 
 





Het staat wel gezellig zo op tafel.

Ondertussen schiet mijn kussenhoes ook al aardig op en heb ik wol besteld voor een tweede old english rose blanket en tussendoor ben ik ook nog een ripple deken aan het haken voor mijn moeder.
Lekker druk dus gelukkig is er geen haast bij.


Goed weekend allemaal.

Liefs Berber



4 opmerkingen:

  1. love de theelichthouders! ik ben ook heel benieuwd maar ik ben erbij in november ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke theelichthouders, je zou er zo aan beginnen, maar hoe?? Tof dat je les mag gaan geven, wat is er leuker dan je hobby met anderen te delen? Doe zo voort zou ik zeggeni Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rita,

      Het is eigenlijk heel simpel, ik heb het zo gedaan:

      Je haakt eerst een cirkel die net zo groot is als de onderkant van het theelicht sluit met een halve vaste. Dan draai je het haakwerk met de goede kant naar beneden.Haak 1 losse, haak een vaste in dezelfde steek alleen haak de vaste in de binnenste lus herhaal dit tot dat het haakwerk hoog genoeg is.
      Hoop dat het zo duidelijk is.

      Groetjes Berber

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...