woensdag 3 oktober 2012

Gehaakt vogeltje

Hallo,

Het handige van een man die hovenier is is dat hij af en toe wel eens wat takken voor me mee kan nemen, nu kwam hij thuis met deze mooie eikentakken. Ik heb ze laten drogen en toen in een grote witte vaas gezet. Nu heb ik er een paar vogeltjes en hartjes in gehangen. En ik had deze schattige huisjes nog liggen.







Het vogeltje heb ik gehaakt met haaknaald 2,5 en ik heb hier catania katoen voor gebruikt.
Het patroon wil ik graag met jullie delen, het is mijn eigen patroon en het is voor persoonlijk gebruik.
Mocht je dit patroon willen delen dan graag even een linkje met de vermelding naar mijn site.
Ik schrijf niet zo vaak mijn patronen uit mocht er een foutje ingeslopen zijn dan hoor ik het natuurlijk graag van jullie.






Het lijfje

Toer 1:  Haak 2 lossen. Haak 6 vasten in de 2e losse sluit doormiddel van een hv tot een ring.
             Trek vervolgens het kortste draadje even stevig aan.
Toer 2:  Haak 2 vasten in elke vaste ( 12v )
Toer 3:  Haak 2 vasten in elke 2e vaste ( 18v )
Toer 4:  Haak 2 vasten in elke 3e vaste ( 24v )
Toer 5:  Haak 2 vasten in elke 4e vaste ( 30v )
Toer 6: Haak 2 vasten in elke 5e vaste ( 36v )
Toer 7-15 Haak 1 vaste in elke vaste ( 36v )
Toer 16: Haak elke 5e en 6e vaste samen ( 30v )
Toer 17: Haak elke 4e en 5e vaste samen ( 24v )
Toer 18: 1 vaste in elke vaste ( 24v )
Plaats nu de veiligheidsoogjes.
Toer 19: Haak elke 3e en 4e vaste samen ( 18v )
Toer 20: Haak elke 2e en 3e vaste samen ( 12v )
Vul nu het lijfje stevig op.
Toer 21: Haak elke 1e en 2e vaste samen ( 6v )
Hecht af. Haal de draad nu door de overige 6 vasten en trek deze stevig aan.

Vleugels ( haak er twee )

Toer 1:  Haak 2 lossen. Haak 6 vasten in de 2e lossen en sluit doormiddel van een hv tot een ring.
             Trek vervolgens het korte draadje even stevig aan.
Toer 2:  Haak 2 vasten in elke vaste ( 12v )
Toer 3-14 Haak 1 vaste in elke vaste ( 12v )
Hecht af. Laat een lange draad hangen deze heb je straks nodig om het vleugeltje aan het lijfje te naaien.

Afwerking

Voor de oogjes heb ik twee veiligheids oogjes van 6mm gebruikt. Voor het snaveltje heb ik een klein stukje vilt gebruikt. Deze kan je op het lijfje naaien of je kan het erop lijmen. Het is maar net wat je makkelijk vind. Vervolgens naai je de vleugels nog aan het lijfje vast. Ik heb aan de onderkant van het vogeltje een belletje gehangen. Draadjes wegwerken en klaar is je vogeltje.

En ik heb een nieuwe tas en daar hoort natuurlijk een nieuwe tashanger bij.




Liefs Berber


4 opmerkingen:

  1. Geweldig tof idee berber met die takken, huisjes en dan je gehaakte vogeltjes erbij! Heel mooi, om jaloers op te zijn. Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk!! volgens mij heb ik ook nog wel zo'n vaas, maar dan moet er ook nog wat in natuurlijk...............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!
    Kan ik ook 4 vogeltjes bij je bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi zeker kan dat in welke kleur had je ze willen hebben??

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...