maandag 22 oktober 2012

Haakpatroon col

Hallo,

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de collen die ik heb gehaakt.
Ik heb ook al een paar keer de vraag gekregen welke patronen ik heb gebruikt.
Het patroon voor de collen die ik met paris van drops heb gehaakt kun je vinden op de volgende site: www.naturallycaron.com  Ik heb patroon alleen wel aangepast omdat ik dat mooier vind.

Het patroon voor de warme wintercol is van mezelf.
Ik heb dit patroon zelf bedacht mocht het lijken op een patroon dat je op internet bent tegen gekomen dat is dan toeval.



Nou daar gaat ie.
  • Toer 1 Haak 20 lossen.
  • Toer 2: Haak een stokje in de 4e steek vanaf de naald, *sla 2 steken over haak in de volgende steek 1 stokje, 1 losse, 1 stokje* herhaal wat tussen de sterretjes staat nog 3 keer. In de laatste
    2 steken haak je een stokje. Keren.
  • Toer 3: Haak 3 lossen, 1 stokje in de volgende steek. Haak nu in de losse ruimtes van de vorige toer 1 stokje, 1 losse, 1 stokje. Herhaal dit nog 3 keer. Eindig met een stokje in elk van de
    2 stokjes van de vorige toer.

Herhaal toer 3 tot de lap ongeveer 1,50 meter is. Hecht af en haak de uiteinden aanelkaar met halve vasten. Draadjes wegwerken, omdraaien en klaar is je col.

Ben heel benieuwd naar de collen die jullie hebben gehaakt!!

Liefs Berber

4 opmerkingen:

  1. Bedankt hoor voor het patroon, hij zit heerlijk warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, hoeveel bollen zitten hierin?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Manon,

      Voor deze col heb ik anderhalve bol Roma Big van scheepjes gebruikt.
      De col heb ik gehaakt met haaknaald nummer 10

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...