dinsdag 27 november 2012

Haakpatroon langwerpige kerstbal

Mijn tante heeft me gevraagt om 10 kerstballen voor haar te haken.
Ik heb onder andere deze langwerpige bal voor haar gemaakt.





Omdat ik het patroontje voor mezelf toch even op wou schrijven anders weet ik volgend jaar vast niet meer hoe ik het heb gedaan dacht ik dat ik het meteen wel even met jullie kon delen. Dit is mijn eigen patroon en het is voor persoonlijk gebruik. mocht je dit patroon willen delen dan wel graag even een linkje naar mijn site en mocht dit patroon lijken op iets wat je al eerder bent tegen gekomen op internet dan berust dit op toeval.  Mijn tante wou hem graag in het wit. Maar deze had ik even als voorbeeld in het rood en wit gehaakt met haaknaald nummer 2.

  • Toer1: Haak 2 lossen. Haak 6 vasten in de 2e losse en sluit met een hv tot een ring.
  • Toer2: Haak 2v in elke vaste (12v)
  • Toer 3-6: 1v in elke v (12v)
  • Toer 7: Haak 2v in elke 2e v (18v)
  • Toer 8: 1v in elke v (18v)
  • Toer 9: Haak 2v in elke 3e v (24v)
  • Toer 10: 1v in elke v ( 24v)
  • Toer 11: Haak 2v in elke 4e v (30v)
  • Toer 12: 1v in elke v (30v)
  • Toer 13: Haak 2v in elke 5e v (36v)
  • Toer 14-17: 1v in elke v (36v)
  • Toer 18: Haak de 5e en 6e v samen (30v)
  • Toer 19: 1v in elke v (30v)
  • Toer 20: Haak de 4e en 5e v samen (24v)
  • Toer 21: 1v in elke v (24v)
  • Toer 22: Haak elke 3e en 4e v samen (18v)
  • Toer 23: 1v in elke v (18v)
  • Vul de kerstbal nu stevig op
  • Toer 24: Haak elke 2e en 3e v samen (12v)
  • Toer 25-28: 1v in elke v (12v)
  • vul het bovenste gedeelte van de kerstbal op.
  • Toer 29: Haak de 1e en 2e v samen (6v) Draad breken door de overige 6v rijgen en goed aantrekken. Afhechten en klaar is je kerstbal. Je kan hem ook in 1 kleur haken en versieren met kraaltjes of pailletjes.
Liefs Berber

5 opmerkingen:

  1. ontzettend leuk en ook dank je wel voor het patroon ☺
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg!je tante boft maar met je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel leuk projectje Berber, je tante heeft geluk! Je kerstbal is zeker goed gelukt! Bedankt voor het patroon.

    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LEUK IDEETJE EENS WAT ANDERS DAN RONDE,

    GROETJES MINGLE-MANGLE

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk dat je het delen wilt,ben gelijk maar volger geworden ,wel zo leuk toch ,zou het leuk vinden als je ook bij mij even gaat neuzen , mijn blog adres is mery-url.blogspot.com gr mery

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...