maandag 4 februari 2013

Haakpatroon pasjeshoesje

Jullie hadden nog een patroon
van mij tegoed.
 
Dit is mijn eigen patroon
mocht het lijken op een patroon dat je
eerder bent tegengekomen dan berust dit op toeval.
Het patroon is voor persoonlijk gebruik.
 
Daar gaat ie dan.
Hopelijk is het duidelijk want ik
heb tijdens het maken geen foto's gemaakt.
Ik heb het hoesje gehaakt met haaknaald nummer 2.
 
Toer 1: Haak 25 lossen.
Toer 2: sla 1 v over en haak nu 1v in elke v ( 24v)
Toer 3: Haak 1 losse, keer en haak nu 1v in elke v ( 24v)
Toer 4-37: Herhaal toer 3
Hecht af.

We gaan nu het randje eromheen haken.
Hecht een nieuwe kleur aan
in de rechterbovenhoek.
1 hv in de eerste steek, 3 hst in de volgende.
Herhaal dit tot de laatste steek van deze rij.
Haak nu 2 vasten in de laatste steek en
ga de bocht om. Haak nu vasten langs de overige zijden.
Let er wel op dat je in de hoeken 2 vasten haakt.
Hecht af en werk de draadjes weg.

Vouw hem nu dubbel tot toer 31
en haak de zijkanten met hv aan elkaar.
Werk de draadjes weg en bevestig het knoopje.

Bloemetje.

Haak 4 lossen sluit met een hv tot een ring.
Haak 2 lossen, haak vervolgens 9 vasten in de ring.
Haak 2 losse, haak in de volgende steek
1 stokje en een half stokje.
Een hv in de volgende.
Nu heb je 1 bloembaadje herhaal
dit nog vier keer.

En klaar is het hoesje.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Liefs Berber
 


3 opmerkingen:

  1. naah ben je toch ook een schat he!!!!! dank je wel

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Berber, ik kan geen steek haken whaaaaa..maar vind het zo leuk dat je het deelt, en ik vind het prachtig hoor!
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend bedankt voor het keileuke patroon!
    Groet, Karien.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...