vrijdag 8 maart 2013

Haakpatroon paaseitje

Haakpatroon paasei
 
 
 
Ik had nog beloofd om het patroontje
even uit te schrijven dus hier komt hij.
Het is een heel simpel basispatroon en ik geloof best
dat anderen het precies zo hebben gedaan.
Maar goed dit is hoe ik het heb bedacht.
 
 
Wat heb je nodig:
- haaknaald nummer 2
- restjes katoen in verschillende kleuren
- vulling
- stopnaald
 
Toer 1: Haak 2l. Haak daarna 6 vasten in de 1e losse en sluit met een halve vaste tot een ring.
            Het korte draadje even stevig aantrekken.
Toer 2: 2v in elke vaste ( 12v )
Toer 3: 1v in elke v ( 12v )
Toer 4: 2v in elke 2e v ( 18v )
Toer 5: 1v in elke v ( 18v )
Toer 6: 2v in elke 3e v ( 24v )
Toer 7 - 10 1v in elke v ( 24v )
Toer 11: Elke 3e en 4e v samenhaken ( 18v )
Toer 12: 1v in elke v ( 18v )
Toer 13: elke 2e en 3e v samenhaken ( 12v )
Toer 14: 1v in elke v ( 12v )
Het paasei nu stevig opvullen.
Toer 15: elke 1e en 2e v samenhaken ( 6v )
Draad afknippen en de draad met een naald door de overige 6 vasten rijgen goed aantrekken
en afhechten.
 
Je kan de toeren natuurlijk afwisselen met verschillende kleurtjes.
De paaseitjes zijn leuk om op een schaaltje te leggen meer je kan ze ook in de paastak hangen.
 
Mocht je deze eitjes gaan haken ik zou het leuk vinden om het eindresultaat te zien.
 
Liefs Berber
 
 
 
 



14 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het delen!
    Fijn weekend, groetjes ut Ljouwert Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oww wat lief dat je dit deelt Berber, misschien zie ik nog een keer het licht om het ook te gaan proberen. Ik kan zo genieten van al die prachtige creaties.
    Super die eitjes ♥ en een hartje en een bloemke ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owwww zo lief van je zeg......ze zijn erg gaaf ♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wat zijn ze heerlijk, een lust voor het oog en je wordt er niet eens dik van ;-)

    Groetz Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg spontaan zin om ze te gaan haken!
    Bedankt voor het uitschrijven, groetjes van Karien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk dat je het hebt uitgeschreven ! ik ga het misschien ook wel proberen het ziet er gezellig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat zijn ze leuk!
    bedankt voor het patroontje!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dank je Berber, deze ga ik ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk!

    bedankt voor het delen van je patroontje.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn ze leuk geworden, lekker kleurrijk! En nog een voordeel; je komt er geen pondje van aan (heb hier ook een schaal chocolade paaseitjes liggen..mmm!).

    Groetjes en een fijn weekend!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke paaseitjes in geweldige kleurtjes Berber en we worden weer verwend met een goede tutorial, super! maar voor mij even niet, ik moet effe afkicken, keimoeilijk :( verveel me en mis het
    groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb er al twee af! Ik vind het een leuk eitje worden, mooi formaatje, niet te groot! Wil er nog meer maken.. Het is een ideaal patroontje. Dank voor het delen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een vriendin van me heeft een kip van keramiek gemaakt en ik heb voor haar eitjes gehaakt, van jouw patroon en dan "wit met rode stip". Zonet heb ik foto ingestuurd naar Annemarie's Haakblog, link your stuff, primeur:) want ik ben nog maar net op blogspot. Er staat een link bij naar jouw site. Wie weet gaan nog veel meer mensen deze mooie eitjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De paaseitjes zijn heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...