dinsdag 17 september 2013

Ruilen

Ik ben niet echt een lezer
maar dit was een boek dat wou ik toch wel graag lezen.
En het is echt prachtig geschreven door de
dochter van Ellen van het blog ietsiepietsiekitschie. 
 

Maar ja nou heb ik dit boek al een tijdje
uit en toen bedacht ik me dat er misschien
nog wel iemand is die dit mooie boek wil lezen.
Dus vandaar de vraag ruilen??
 
Hier alvast een voorproefje uit het boek.
( dit heb ik van het blog van ellen )
 
Een stukje uit het boek:
 
De eerste stappen buiten. Frisse lucht. De wind. Het waren maar tien dagen, maar het voelde als een eeuwigheid. Ik was zo verschrikkelijk dankbaar. Het voelde alsof ik weer vrij was. Natuurlijk was het ziekenhuis erop tegen en ze hebben geprobeerd om ons nog tegen te houden. Het zou kindermishandeling zijn als we nu met de behandeling zouden stoppen. De kinderbescherming zou langskomen. Het haalde allemaal niks uit. We zijn in de auto gestapt en weggereden.
Ik herinner mij dit moment nog als gisteren. We reden onze woonplaats binnen en ik hoorde overal muziek vandaan komen. Het was druk op straat met feestende mensen. Gezelligheid. En toen besefte ik het ineens. Iedereen leeft gewoon zijn leven. Iedereen gaat door. Waarom ik dan niet? Waarom mogen zij het wel en ik niet? Vanaf dat moment ging de knop om. Ik zou weer beter worden. Ik zou ook weer kunnen genieten, dansen, gelukkig zijn. Deze gedachte maakte mij weer sterk. Er zou nog een lang gevecht volgen, maar uiteindelijk zou ik de winnaar zijn!
 
 



5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ben niet speciaal op zoek naar een boek. Maar als je nog iets te ruilen hebt wat ik met het haken kan gebruiken dan graag :)

      Verwijderen
  2. Oh ja, dit boek wil ik ook graag lezen! Ik had het toen ook gezien bij haar op hara blog. M'n schoonzusje heeft ook anorexia gehad en heeft ook wel eens gezegd: ik moet eigenlijk een boek gaan schrijven... Dus ik zou het graag met je ruilen (alleen nog even bedenken wat ik jou dan kan sturen he!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lizette,

      Dat is wel heftig. Zou je je adres dan willen mailen naar info@metsmaakgehaakt.nl

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...