zondag 17 november 2013

Haakpatroon bellflower infinity scarf

Volgens mij heb ik een lichte 
collen verslaving.
Deze heb ik al een paar keer eerder gehaakt 
maar nog nooit eentje voor mezelf.


Ik had bij echtstudio een paar bollen stylecraft besteld
en af en toe haakte ik een klein stukje.

En hij zit echt heel erg lekker.



Vorig jaar heb ik ook al meerder malen het verzoek
gekregen of ik het patroon ook wou vertalen.
Maar het is er eigenlijk nooit van gekomen
Dus er nu toch maar even voor gaan zitten.


Patroon Bellflower infinity scarf

Voor deze scarf heb ik twee bollen stylecraft special dk gebruikt en heb hem gehaakt
met haaknaald nummer 4.

Begin met 32 lossen.
Toer 1: Stokje in de 4e losse vanaf de haak. ( de eerste 3 lossen tellen als het eerste stokje ) * sla twee lossen over ( 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes ) in de volgende steek, sla de volgende twee lossen over, stokje in de volgende twee lossen; herhaal vanaf *, keer
Toer 2: Haak 3 lossen ( telt als het eerste stokje ), sla het eerste stokje over, stokje in volgend stokje,* sla twee stokjes over, stokje in de volgende, 1 losse, ( stokje, 1 losse, stokje ) in volgende losse ruimte, 1 losse, stokje in volgend stokje, sla twee stokjes over, stokje in volgende twee stokjes; herhaal vanaf het * keer
Toer 3: Haak 3 lossen, sla het eerste stokje over, stokje in volgend stokje,* sla volgende losse ruimte over ( 2 stokjes, 3 lossen, 2 stokjes) in volgende losse ruimte, sla volgende losse ruimte over, sla volgend stokje over, haak 2 stokjes in de volgende twee stokjes; herhaal vanaf * keer
Toer 4: Haak 3 lossen, sla het eerste stokje over, stokje in volgend stokje,*( 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes )in volgende 3 lossen ruimte, sla de volgende twee stokjes over, haak een stokje in de volgende twee stokjes; herhaal vanaf het *.
Herhaal toer 2-4 tot de lap ongeveer 1,5 meter is.
Vouw dubbel en haak de lap aan elkaar.
Hecht af en werk de draadjes weg.



Ik hoop dat zo alles duidelijk is.
Dit is niet mijn eigen patroon, het origineel is van Naturally Caron en kun je hier vinden.
Ik heb het alleen maar naar het nederlands vertaald.

Fijne zondag allemaal.

Liefs Berber 

16 opmerkingen:

  1. Van zulke colsjaals kun je nooit genoeg hebben :) Kun je lekker combineren per kledingstyle.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie Geniet er van als je hem draagt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad mooie sjaal, zeker uit te proberen. Grs, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige, super. Deze wol haakt ook zo mooi. Geniet lekker van je warme sjaal met dit waterkoude weer.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hè, om zo'n col dan ook voor jezelf te maken. Prachtig hoor! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh die ziet er lekker warm uit, mooi patroontje ook! dankjewel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke sjaal! Fijne dag xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sjaal. Ik ga er ook eens aan beginnen. Maar wat ik vragen wilde: hoeveel wol heb je er ongeveer voor nodig? Ik begin nl. vaak enthousiast ergens aan en halfverwege kom ik er achter dat ik dan te weinig wol heb :-)

    Groeten,
    Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corinne,

      ik heb twee bollen stylecraft gebruikt

      Verwijderen
  9. Oh, wat ben ik blij met je patroon. Ik was al tijden o pzoek naar een geschikt en mooi patroon. Gevonden bij JOU!! Ga nu zeker aan de haak, naast al mijn andere projectjes. Hij is prachtig! Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie colsjaal!
    Ik ga het patroontje ook opslaan.
    Dank je wel voor het delen!
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend! Bedankt oor het patroon, ga het meteen even opslaan. :)

    Liefs,
    Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je leest er snel overeen, maar er staat een klein foutje in geloof ik. In toer twee staat er stokje in de volgende twee stokjes. In toer 3 staat er twee stokjes in de volgende twee stokjes, hier moet denk ik hetzelfde staan als bij toer 2 anders heb je ineens 2 stokjes te veel tussen elk boogje als je de volgende toer gaat haken. Ik vind het wel een super patroon, bedankt voor het vertalen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je leest er snel overeen, maar er staat een klein foutje in geloof ik. In toer twee staat er stokje in de volgende twee stokjes. In toer 3 staat er twee stokjes in de volgende twee stokjes, hier moet denk ik hetzelfde staan als bij toer 2 anders heb je ineens 2 stokjes te veel tussen elk boogje als je de volgende toer gaat haken. Ik vind het wel een super patroon, bedankt voor het vertalen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Berber
    Ik dacht bij mezelf , nu nog een leuk patroon voor een sjaal en mijn vakantie kan weer niet stuk, en dan zie ik die mooie col van jou.
    Superfijn dat jij deze cadeautjes hier uitdeelt, en ik ben er heel blij mee. Dank je wel Berber

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...