dinsdag 19 november 2013

Haakpatroon snowflake

Een tijdje terug had ik mini bolletjes glittergaren
gekocht bij een van mijn favoriete winkels. 

En daar heb ik deze snowflake ornaments mee
gehaakt het glitter garen geeft volgens mij wel een 
leuk effect in de kerstboom.

Het patroon heb ik voor jullie uitgetypt.

Wat heb je nodig:
  • glitter garen ( maar ander garen kan natuurlijk ook )
  • ik heb voor deze snowflakes haaknaald 4, 3 en 2 gebruikt
  • schaar
  • stopnaald
Haak 6 lossen sluit met een halve vaste tot een ring.
Toer 1: Haak 1 losse, haak vervolgens 12 vasten in de ring, sluit met een halve vaste in de eerste vaste.(12v)
Toer 2 : Haak 1 losse, 1 vaste in de eerste steek, * 3 lossen, vaste in de volgende steek* herhaal dit 11 keer; half stokje in de eerste vaste om te eindigen en de laatste lus te vormen ( je hebt dan 12 losse boogjes)
Toer 3: Haak 1 losse, vaste in het halve stokje van de vorige toer, * 2 stokjes, 3 lossen, 2 stokjes in de volgende ruimte, vaste in de volgende ruimte* Herhaal tot het eind, sluit met een halve vaste in de  
 eerste vaste.
Toer 4: Haak 4 lossen, halve vaste in dezelfde steek. * 2 lossen, vaste, 3 lossen, vaste, 5 lossen, vaste 3 lossen, en een vaste in de volgende 3 losse ruimte, haak 2 lossen, halve vaste, 4 lossen, halve vaste in de volgende vaste* herhaal tot einde, sluit met een halve vaste in de eerste steek van deze ronde. 
Breek de draad en hecht de draadjes af.

Voor verschil in grote gebruik ik verschillende maten haaknaald.
Het is leuk om de snowflake in de kerstboom te hangen maar je kan er natuurlijk ook een slinger van maken of je kerstkaarten mee versieren.

Het origine patroon is van redheart en kun je hier vinden.

Een hele fijne week allemaal.

Liefs Berber

18 opmerkingen:

  1. och, wat zijn ze mooi zeg... dank je wel voor het delen. Misschien leuk als versiering voor het huisje van Roodstaart ;) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, die zijn echt super mooi!! Leuk :)
    Dankjewel voor het patroon!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn erg mooi geworden! En bedankt voor het delen van het patroon. Misschien dat binnenkort het haakvirus mij weer gevangen neemt... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn heel mooi! Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk je beschrijving uitgeprint. Dank je wel!! Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. owww wat lief van je berber... en mooi ♥♥♥♥♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al lekker in kerststemming. Ze zeggen dat we hiervan morgen uit de lucht een en ander kunnen verwachten. Dus heel toepasselijk. Lief dat je het patroontje voor ons hebt uitgewerkt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!!! Vind glittergaren erg leuk rond deze tijd van het jaar :) dank je voor het delen van het patroontje!!!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer zó geweldig word helemaal blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi zijn je snowflakes, als we toch meer tijd hadden, zucht, dan zou ik het wel weten met wat ik hem zou vullen!!
    Bedankt voor het patroon Berber, je bent een schat om het uit te schrijven!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn heel erg leuk!
    Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een fijn werkje, leuk dat je dit met ons wil delen...
    Kom gerust eens langs voor de nieuwe wekelijkse link your stuff op ikblogjijblogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor dit geweldige patroontje, 22 dec, komt de uitvoering hiervan op mijn blog te staan, en heb natuurlijk een link naar jouw blog toegevoegd.

    Groetjes Inge