maandag 3 februari 2014

Ripple blanket

Naast de deken van de CAL ben ik met
nog een dekentje bezig.
Deze is voor mee op vakantie.
Leek me wel handig kunnen de dames lekker op spelen.



Wij gaan dit jaar met de sleurhut oftewel vouwwagen op vakantie
dit is voor ons nogal een uitdaging omdat wij niet echt
van die kampeerder zijn.
Wij liggen liever op een strandbedje aan de Griekse kust.
Nou is dit met twee kleine dametjes niet zo handig.

Een keer eerder zijn wij toen we nog geen kindjes hadden 
met een tentje naar Zwitserland geweest.
De tent had maar drie stokken en op de een of andere manier
lukte het ons niet om dat ding in 1 keer op te zetten.
Het was ook wel handig geweest om een hamer mee te nemen om de
haringen in de grond te krijgen, maar goed manlief kon zo wel weer
zijn frustratie over de stokken kwijt.
Het moet wel een komisch gezicht zijn geweest twee oververhitte 
friezen die nog niet eens een simpel tentje konden opzetten.
Dit belooft nog wat haha.
Dit voorjaar maar eens proefkamperen.

Maar nu las ik op diverse blogs hele positieve verhalen
over het garen annell rapido. Te bestellen
bij wolenzo.



Daar werd ik wel een beetje nieuwsgierig van en bestelde een snoepdoos
vol van deze heerlijk wolletjes
En ik moet zeggen het haakt heerlijk.


Fijne maandag.

Liefs Berber

21 opmerkingen:

  1. Mooie deken wordt dat zeg. Ik heb ook goede dingen gelezen over de annell rapido, moet ook maar eens bestellen (maar heb nog zoveel liggen). En ach, dat kamperen komt ook wel goed. Niet te zwaar aan tillen dan valt het allemaal wel mee denk ik. Wij hebben ook jaren met onze toen nog kleine jongens gekampeerd. Was fantastisch. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke kleurttjes heb je uitgekozen voor je dekentje, mooooooi! Ik zie daar een aantal kleuren die ook in de sprei van Laura zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie deken wordt dat, fijne kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die wordt heel mooi, leuke kleurtjes bij elkaar!

    Liefs,
    www.twinklezcreations.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very nice blanket!I like so much the colors and ripples too!
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wauw, mooie kleurtjes en wat een mooie deken zeg!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kleurtjes! Hoe dik garen is die Annel Rapido eigenlijk? De wikkel komt me bekend voor. Ik heb ook wel eens met zoiets gehaakt, maar dat was niet zulk dik garen.

    www.lilaledikant.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi de dikte staat niet op het etiket, maar het is geschikt voor haaknaald 2,5-3 Maar ik haak de deken met 4.

      Verwijderen
    2. Dan is het vermoedelijk toch wel hetzelfde. Ik heb er een omslagdoek mee gehaakt, ook met een grotere haaknaald (4,5) en zo is ie lekker soepel!

      Verwijderen
  8. Wat mooi !!
    Ik haak al lang met Stylecraft en baal dat nu iedereen het koopt waardoor het nauwelijks nog te krijgen is. En dan lees ik helaas zo vaak dat het garen niet bevalt, pfff Lijkt mij handiger om eerst wat te proberen ipv de winkel meteen leeg kopen haha
    Ik ga dit garen ook eens proberen, hopelijk begint niemand daar dan een CAL mee... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie kleurtjes heb je gekozen voor de dekens! Ook de deken van de Cal wordt heel mooi.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig wordt het! En ja, ik word ook altijd nieuwsgierig naar garens die anderen gebruiken... Maar ik heb ook nog zoveel liggen dat eerst op moet! :)
    Kamperen deden wij vroeger met onze ouders altijd, maar hebben het samen nog niet aangedurfd, hihi. Zoveel om mee te nemen en dan zo weinig plek (mocht het geen mooi weer zijn om veel buiten te vertoeven). Wij huren altijd ergens een huisje, lekker alles bij de hand. :) groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele uitdaging met de vouwwagen. Na jaren met de vouwwagen zijn wij over gegaan op de caravan want kamperen was toch wel heel leuk. Vooral ook voor de kids. Komt bij jullie ook vast goed. Je deken is prachtig, het garen ben ik ook wel benieuwd naar geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk jouw post te lezen! Wij gaan ook proefkamperen in het voorjaar omdat we voor het eerst met de tent op vakantie gaan. We gingen al eens met de camper, maar een tent is toch nog net iets primitiever denk ik. Mooi dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha ik zeg ook altijd sleurhut :-)
    je deken is megaaaaa ♥ en annell rapido ik ben er zo briesend van ♥ enne goeie service bij wol en zo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha ik moet lachen om je verhaal :) wij gingen vroeger toen ik nog thuis woonde altijd met de vouwwagen op vakantie en dat op zetten was altijd weer een 'gedoe' haha! Dan hoorde ik mijn ouders mopperen en zo! Mooie herinneringen! :)

    Maar wat een supermooie deken gaat dat worden! Goed idee zo voor die kleine dametjes!!

    Benieuwd naar je eindresultaat!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi zeg! Het gaat je vast wel lukken die kampeer vakantie. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De kleurtjes passen wel heel mooi bij elkaar en inderdaad aangenaam om te haken.
    Dat kamperen komt wel goed, met kleine kinderen de ideale vakantie, alleen het weer moet een beetje mee zitten, alvast succes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik haak ook veel met de Annel Rapido,haakt heerlijk weg en mooie kleuren hebben ze

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wonderful color combination!!
    Have a nice Sunday :-)
    Nata

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...