zaterdag 15 februari 2014

Sewing adventures

Pfff dat naaien is nog niet zo makkelijk, bij mijn naaimachine 
kan je het pedaal niet verstellen dus hij lijkt
speedy gonzales wel haha.
Moet nog maar even goed oefenen om daar wat meer feeling in te krijgen.

We hebben afgelopen donderdag verschillende steken geoefend,
en hoe je spoeltjes op moet winden enzo.
Van spijkerstof gaan we een kussenhoes maken
maar dat vind ik eigenlijk niet zo leuk
Gelukkig heb ik nog een heleboel andere
leuke stofjes liggen.

Nu heb ik vandaag maar weer even geoefend.
Met een speldenkussen tot resultaat.
Hij is niet helemaal perfect, maar 
dat hoeft ook niet.
Het is tenslotte mijn eerste naaisel.

De uitleg vond ik hier.

Nou moet ik natuurlijk nog even oefenen maar wat zijn leuke
projecten voor beginners?

Dan wil ik jullie allemaal een heel fijn weekend wensen.


Liefs Berber

13 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan zo! En dingen voor jezelf hoeven sowieso niet perfect te zijn toch? (Wel fijn, maar dat is iets anders...) hmm, ik weet niet echt projecten voor beginners. Ik zat zelf nog niet zo lang op naailes toen ik besloot dat ik een lapjesdeken ging maken... Dat is niet heel erg moeilijk, maar wel erg veel werk ;-)

    Ik ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat naaien!

    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan Berber! Je zal wel ervaring krijgen, bij mij lukt het ook steeds beter, het is altijd een beetje zoeken, maar geduld, het komt wel. Op http://eloleo.blogspot.be/p/gratis-100en-patronen.html vindt je heel veel gratis patronen, MET uitleg, sommige makkelijk, sommige moeilijker, maar ik heb er al dikwijls gebruik van gemaakt. Succes nog!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, succes, het gaat al erg goed hoor. Ik zie niet wat er mis is met je speldenkussen. Ach en je moet maar zo denken: oefening baart kunst. Toch.
    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit! Gaaf stofje ook! Ik heb op mijn blog geschreven over een aantal naaiprojecten die goed te doen zijn voor een beginner. Kijk maar eens, misschien iets voor jou: http://friemelentinus.blogspot.nl/search/label/tutorial?m=0
    Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben van de schots en scheef kleedjes voor de doggies en poezels dus aan mij heb je niks hihi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk gedaan! En die feeling met dat pedaal komt vanzelf.... Tis net als leren autorijden in het begin haha.
    Groetjes,
    WendysMhaaksels.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word vrolijk van al je lieve kleurtjes....wat een lief speldenkussentje! succes verders met je gaspendaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk speldenkussentje heb je gemaakt van een super leuk stofje. En naaien leren doe je gewoon door het vaak te gaan doen. Het is net als lopen, vallen en weer opstaan hahahaha.......
    Heel veel succes toegewenst
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je speldenkussentje is in ieder geval al gelukt toch........
    Ik zou gewoon voor een lekker katoentje kiezen voor je kussentje werkt stukken makkelijker. En wat dacht je van een simpel rokje voor de meiden???
    Mocht je vragen hebben kun je me altijd mailen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar ga ik vanavond mee aan de slag zodra de dames op bed liggen. Een simpel a-lijn rokje met elastiek. Dat moet lukken dacht ik zo

      Verwijderen
  10. Leuk!
    En dat van dat pedaal: 'k geloof niet dat je pedalen kunt verstellen, maar ik heb dus 't zelfde naaimachine en hij kan inderdaad niet langzaam:) lastig:(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die naaimachines zijn er wel maar die zijn ook wat duurder. Nog even door sparen.

      Verwijderen
  11. Ziet er goed uit voor een eerste projectje hoor!
    Ik vind het boek 'allemaal rokjes' van mme zsazsa' erg leuk. Ook voor beginners staan de patronen goed uitgelegd. Verder vind ik de patronen in de Ottobre ook altijd erg goed. Veel succes met volgende projecten!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...