maandag 2 juni 2014

Tutorial gehaakte dromenvanger

Hallo hebben jullie ook zo'n fijn weekend gehad?
We hebben heerlijk gekampeerd.
Het was onze eerste keer en het is heel
erg goed bevallen.

Maar ik had nog beloofd om een tutorial van de dromenvanger te 
plaatsen dus bij deze.

Wat heb je allemaal nodig:

- ijzeren ring van 10 cm doorsnee
- restjes haakkatoen
- haaknaald nummer 2
- stopnaald en schaar
- lintjes, veertjes, kraaltjes.

Toer 1: Haak 4 lossen sluit met een halve vaste tot een ring.
Haak 3 lossen, 1 stokje en dan een losse, * haak vervolgens 2 stokjes en 1 losse* herhaal wat 
er tussen de sterretjes staat nog 3 keer en sluit met een halve vaste in de 3e beginlosse.
Je hebt nu 5 groepjes van 2 stokjes en 1 losse.

Toer 2: Hecht een nieuwe kleur aan in een losse ruimte van de vorige toer.
Haak in deze ruimte 3 lossen, 1 stokje, 1 losse, 2 stokjes. * In de volgende losse ruimte haak je 2 stokjes, 1 losse en 2 stokjes* herhaal wat er tussen de sterretjes staat nog 3 keer en sluit met een halve vaste in de 3e beginlosse.

Toer 3: Hecht een nieuwe kleur aan in de losse ruimte van de vorige toer.
Haak 3 lossen en 2 stokjes in de ruimte * in de volgende ruimte haak je 3 stokjes * Herhaal wat er tussen de sterretjes staat nog 8 keer.

Toer 4: Hecht een nieuwe kleur aan. 
Haak 5 lossen en dan een vaste tussen de groepjes van 3 stokjes van de vorige toer.
Herhaal dit tot het einde.

Toer 5 Hecht een nieuwe kleur aan.
Haak 6 lossen in het midden van het boogje ( 5 lossen van de vorige toer ) haak je een vaste.
Herhaal dit tot het einde.

Toer 6. Nu ga je de ring om haken neem hier ook weer een nieuwe kleurtje voor.
Haak 9 vasten om de ring, vervolgens haak je een vaste in het midden van het boogje van de vorige toer.
Herhaal dit tot het einde.

Werk nu alle draadjes weg. Je kunt de dromenvanger nog versieren met lintjes en kraaltjes.

Je kan hem natuurlijk zo groot maken als je zelf wil.
En je kan eindeloos variëren met kleuren.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is.
Fijne maandag allemaal.

Liefs Berber

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk dromen bij een dromenvanger. Aardig vna je om het patroon uit te schrijven en te delen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is perfect duidelijk Berber en dankjewel voor het patroontje!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie blogje ik kwam u tegen via andere haaksters ik zal zeker meer gaan bezoeken...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb hem gelinked hoor :-) leuk!!
    https://www.facebook.com/jennekevm?ref=hl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love what you guys tend to be up too. This sort of clever work and exposure!
    Keep up the excellent works guys I've added you guys to my own blogroll.

    Feel free to surf to my weblog :: Green Coffee Bean Svetol Chlorogenic Acid