zaterdag 13 december 2014

Twinkle twinkle little star

Vorig jaar had ik al eens dit gouden
glittergaren gekocht. En deze week bij het 
opruimen van de zolder kwam ik het weer tegen.

Ik haakte er een sterretjes van in de kerstboom.


De sterretjes haakte ik al volgt. 

  • Toer 1: Haak 2 lossen. Haak 6 vasten in de 2e losse en sluit met een hv tot een ring.
  • Toer 2: Haak 2v in elke vaste (12v)
  • Toer 3: Haak 2v in elke 2e v (18v)
  • Toer 4: Haak 2v in elke 3e v ( 24v)
  • Toer 5: Haak 2v in elke 4e v (30v)
  • Toer 6: Haak 2v in elke 5e v (36v)
  • Toer 7: Haak 1v in elke v (36V)
  • Toer 8: Haak 6v, haak 1 lossen en keer
  • Toer 9: 2 vasten mindere, 2v, 2v minderen (4v), haak 1 lossen keer
  • Toer 10: 1v in elke v (4v), haak 1 losse en keer
  • Toer 11: 2v minderen, 2v minderen (2v), haak 1 losse en keer
  • Toer 12: haak 1v in elke 2 (2v), haak 1 losse en keer
  • Toer 13: 2v minderen (1v) Breek de draad.

Herhaal toer 8-13 nog 5 keer. Als je hier mee klaar bent hecht dan nog niet af maar haak eerst een randje vasten om de ster heen. Breek de draad en hecht de draadjes af. Je kan de ster zo laten maar je kan hem natuurlijk
ook versieren met knoopjes, kraaltjes of pailletjes.

Deze ster heb ik gehaakt op haaknaaldnummer 4. 
Vorig jaar heb ik ze ook al eens gehaakt maar toen 
op naald 2.5.


Een hele fijne zaterdag iedereen!
Ik ga zo naar het Krea Kafee deze week
gaan we decoraties maken voor X-mas.

Liefs Berber

7 opmerkingen:

  1. Gezellig, zo'n mooi goud sterretje. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat feestelijk!! De kerstklokjes van je vorige blogpost vind ik ook al zo leuk! Even onthouden voor volgend jaar ;)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De sterretjes en de klokjes zijn supermooi, echt helemaal Kerst!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ze zijn erg leuk en nog een patroon beschijving erbij..... laat ik nu nog zilvergaren hebben liggen.... dus wie weet...!!!

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...