dinsdag 6 oktober 2015

Haakpatroon crazy fall scarf

Bij een nieuwe jas hoort een nieuwe sjaal.
Ik had nog een paar mooie bollen Fenna garen liggen, 
daar kan ik nog wel wat mee doen

Dus haakte ik daarvan voor mezelf deze lekkere
warme herfstsjaal.

Genaamd de crazy fall scarf.

Voor deze sjaal gebruikte ik 3,5 bol en ik heb
hem gehaakt met naald nummer 5.



En dat deed ik zo:

1. Haak 4 lossen en sluit deze met een halve vaste tot een ring.

2. Haak in de ring, drie losse ( telt als het eerste stokje ),
 twee stokjes 2 lossen en drie stokjes.Keer het werk.




3. 3 lossen en twee stokjes in de eerste steek, 1 losse. In de twee lossen ruimte haak je drie stokjes, 2 lossen, 3 stokjes. Haak 1 losse. In het laatste stokje ( 3 lossen waarmee je de vorige toer begonnen bent ) haak je drie stokjes. Keer het werk.




4. 3 lossen en twee stokjes in de eerste steek, 1 losse. In de losse ruimte haakje 3 stokjes en een losse, In de twee losse ruimte haak je drie stokjes, 2 lossen 3 stokjes. Haak 1 losse, In de losse ruimte weer drie stokjes en een losse. En in het laatste stokje ( 3 lossen waarmee je de vorige toer begonnen bent) haak je drie stokjes. 



Herhaal toer 4 tot de sjaal de gewenste breedte heeft en je hem goed om je nekt kunt slaan.

Voor de rand heb ik eerst twee toeren vasten gehaakt. Vervolgens haakte ik 3 halve vasten, 3 lossen en 1 halve vaste in dezelfde steek. 


De sjaal heb ik afgemaakt met een mooi
label van Mez11 



Succes ermee! En mocht je de sjaal ook gaan haken 
ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat!!

Liefs Berber

14 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik gebruikte uit deze Fenna serie een andere kleurstelling maar deze had ik toch ook mee moeten nemen zie ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi ken Fenna alleen met het kleurverloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi ken Fenna alleen met het kleurverloop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt waar?? Ik dacht dat je allemaal effen kleuren gebruikt had. Vind hem prachtig. Welke kleur is dit dan??

      Verwijderen
    2. Ik heb de wikkels niet bewaard, dus zou het je zo niet kunnen vertellen

      Verwijderen
  4. Mooi hoor je sjaal. Jammer genoeg krijg ik de kriebels van het garen fenna en dat vind ik zo jammer want het kleurverloop is zo mooi. Ze hebben ook bianca die kent ook een kleurverloop maar is toch niet zo mooi als Fenna.. Deze kleur die jij laat zien is ook prachtig...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi geworden Berber!! Love it!!
    Nu lekker van gaan genieten
    Lfs van Mez11, Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi geworden Berber!! Love it!!
    Nu lekker van gaan genieten
    Lfs van Mez11, Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige sjaal en wat een mooie kleuren heeft jouw Fenna. Nu het kouder wordt ga je deze vast met plezier dragen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geworden...ik heb van dit Fenna garen een poncho gehaakt eens ooit en ja ik heb ook nog heel veel verschillende Fenna bollen en kleuren op mijn zolder liggen,ha,ha....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor. Een erg leuke sjaal en lekker voor deze tijd van het jaar :-).
    Fijne zaterdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kom nettoevallig op je blog. Wat een leuke sjawl!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...